10+ Kenangan Netizen Bersama Duit BPN

Dari PKP, PKPB, dan setersunya PKPP (fasa pemulihan) banyak kenangan dan benda baru yang kita pelajari, ada yang hilang pekerjaan, ada yang rezeki bertambah-tambah, tak kurang juga banyak bantuan-bantuan yang kita perolehi dari pelbagai pihak baik dari Kerajaan dan NGO.

Antara bantuan yang ramai dapat adalah Bantuan Prihatin Nasional (BPN) yang di beri oleh kerajaan kepada pelbagai lapisan masyarakat Malaysia untuk mencukupkan makan pakai harian sepanjang tempoh PKP PKPB.

Namun dalam tempoh PKPP ini masih ada lagikah bantuan BPN bagi meringankan lagi beben terutama rakyat Malaysia B40 ini? sama-sama kita berdoa agar ada lagi bantuan sokongan disebabkan masih ramai lagi yang perlu mencari kerja baru, dan memerlukan pertolongan.

Apa Netizen Buat Dengan Duit BPN?

Berikut adalah antara pekongsian kenangan netizen bersama duit BPN yang mereka perolehi.

Akak Ni Beli Barang Dapur + Persiapan Raya 

Beli Freezer, Dapat Gak Buat Modal Beniaga Kecil-Kecilan

Rata-Rata Buat Modal Berniaga Untuk Keperluan Akan Datang

Isi Perut Anak Beranak (Isi Rumah) Sepanjang PKP PKPB

Ada Yang Guna Untuk Kegunaan (Keperluan) Semasa

Beli Pampers Dan Susu Anak

Bayar Bill Hospital Dan Barang Keperluan Baby

Bayar Sewa Rumah

Yang Ni Agak Pahit Sebab “Gagal” Tapi Dapat Bantuan Untuk Berniaga

Ni Bijak, Beli Kambing Sepasang

Rata-rata netizen menggunakan duit bantuan yang diberikan oleh kerajaan kepada mereka kejalan yang betul dan bijak. kenangan dapat bantuan sebegini sememangnya tak dapat dilupakan sepanjang tempoh kita berada dirumah.

So, 10hb June dah bermula PKPP banyak kelonggaran sudah dibuka, ada yang boleh berniaga semula, bekerja disektor pelancongan pun dah dibolehkan. semoga kenangan bagi yg dapat duit BPN ini sama-sama kita gunakan untuk keperluan.

 

2 thoughts on “10+ Kenangan Netizen Bersama Duit BPN”

  1. Alhamdulillah dgn bantuan BPN dapat meringankan beban… Lebih2 lagi sy yg baru bergelar ibu tungal dan tiada kerja,duit itulah yg amat bermakna buat saya dan anak2… Terima kasih PM… Semoga Allah merahmati…

    Reply

Leave a Comment