Gara² Pulangkan Balik ‘Cap’ dan ‘Rice’ yg DibeIi, Caprice Akan Saman Mydin 30 Juta


Nama penyanyi rap sensasi, Caprice tidak perlu diperkenalkan kerana tokoh ini sering prihatin dengan nasib seseorang individu atau situasi.

Malah, pemilik nama Ariz Ramli itu menjadi tumpuan netizen kerana tidak pernah terlepas padang dan sanggup bertentang mata dengan pasukannya untuk merungkai sesuatu isu.Gara² Pulangkan Balik ‘Cap’ dan ‘Rice’ yg DibeIi, Caprice Akan Saman Mydin 30 Juta 1

Tidak berdiam diri apabila ‘rasa’ namanya dijadikan bahan jenaka, Caprice meminta pihak Mydin bagi membuat permohonan maaf dalam tempoh 24 jam selain meminta mereka untuk memadam ciapan tersebut.

Gara² Pulangkan Balik ‘Cap’ dan ‘Rice’ yg DibeIi, Caprice Akan Saman Mydin 30 Juta 2

Dalam mesej seterusnya, Caprice berkata beliau tidak teragak-agak untuk menyaman parti Mydin sekiranya tiada permohonan maaf daripada parti itu.

Tindakan membuat tweet di laman Twitter jelas membuatkan pelanggan Caprice berasa terhina dan tidak selamat.

“Disebabkan penghantaran Mydin pada 19 Oktober, pelanggan kami berasa terhina dengan jenama dan pasar raya yang kerap mereka beli.

“Penghinaan awam menyebabkan pelanggan kami berasa tidak selamat dan trauma terhadap pembeli, pekerja dan pelanggan dari Mydin. Kami akan mengambil tindakan undang-undang,” tulis Caprice.

Selain itu, Caprice berharap Mydin tampil membuat video memohon ampun dan pampasan di atas posting berunsur sindiran itu.

Antara reaksi netizen:


“Dia tak boleh saman..mydin tak sebut namanya secara terbuka…mydin ada sebut setem dan beras, itu memang ada jual dalam mydin…tak salah pun, itu hak mydin promosi pasaraya dia” – Eja

“Jaga Mydin.. nanti terbongkar masa silam Mydin… lepas tu Mydin dah bergaduh dengan Giant.. Tesco.. The Store.. tak pernah senang dengan kawan-kawan kat oversea.. macam Cold Storage.. Village Grocer. ke..Jaya Grocer ke..harap bff Mydin Malakat Grocer boleh standby..7e, 99speedmart,KK Mart jangan lupa support…” – Elias

“Hati tisu ni tak boleh jadi pejuang. Dia kena jadi anak mak dia, duduk bawah lengan dia. Dia sentuh pasal orang boleh, kalau dekat dengan dia, nak saman. Budak ni tak jumpa buku. dengan bahagian ini lagi. Harap-harap ada orang boleh saman dia balik sampai pokai. Baru sampai.” – Sara




Hi, Boleh Bantu Share ? Thank You <3