Dai Syed Alami Tekanan Perasaan. Trauma Nak Naik Makhamah.


Tahun lalu, industri hiburan Malaysia gempar apabila seorang Dai berdepan tuduhan melakukan aktiviti seks luar tabii dan mencabul seorang penuntut kolej swasta

Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful atau yang senang digelar Syed yang telah berdepan dengan pertuduhan tersebut mengakui pernah mengalami masalah mental dan kemurungan selepas kejadian tersebut. Namun Syed mengatakan dia dapat mengawal sakitnya itu dengan bantuan kawan- kawan dan keluarga tersayang.

Jelas Syed lagi , dia terkadang merasa ‘down’, seperti depressiondanatekanan kerana dia hanya manusia biasa yang punyai perasaan. Mujur ada orang sekeliling yang memberi semangat dan sentiasa doakan saya.

Syed sekarang sudah kembali melakukan banyak aktiviti dan bercuti bersama keluarga. Syed juga sekarang sedang berusaha menjadi usahawan berjaya.


Syed yang ditemui bersama peguambelanya menyatakan bahawa sudah bersedia dari mental dan fizikal untuk dibicarakan di mahkamah pada Februari 2022.

Syed juga menyatakan bahawa dia masih lagi gugup dan cemas apabila pergi ke Makhamah, namun dia sudah bersedia untuk dibicarakan dan akan hadir untuk memberi kerjasama supaya memudahkan urusan mahkhamah.

Sementara itu, peguam yang mewakili Syed telah berkongsi tarikh perbicaraan kes yang akan diadakan di Mahkamah Shah Alam dan Petaling Jaya yang mana perbicaraan di Shah Alam akan diadakan pada 8, 9, 10, 11 dan  14 Februari 2021 manakala di Shah Alam akan diadakan perbicaraan pada 14 dan 15 April 2021.

Setelah selesai perbicaraan di Shah Alam, perbicaraan akan di sambung pada 18 sehingga 29 April di Petaling Jaya pula dan kemudian Mahkamah akan tentukan keputusan selama 10 hari kerana  terdapat  tujuh orang saksi bagi kes tersebut.

Disclaimers – Bahan yang portalamalaysia kongsikan diatas hanyalah panduan tutorial dan rujukan artikel related dengan “Dai Syed Alami Tekanan Perasaan. Trauma Nak Naik Makhamah.” ini sahaja. portalamalaysia tidak ada sebarang kaitan dengan agensi kerajaan atau mana-mana company yang berkaitan dengannya, semua hebahan berpandukan sumber official dan betul-betul sahih sahaja.